100124



Tiden går fort när man har roligt, även när man inte har det kan jag tycka . . Idag är det en månad sen julafon, elva månader till nästa! Efter många om och men har jag faktiskt städat bort julen för den här gången. I fredags firade vi Fankan som fyllt 19 i veckan, mycket trevlig tillställning må jag säga. Annars har det inte hänt allt för mycket. Är fruktansvärt besviken och förbannad på Cultural Care. Om det inte vore för deras mycket oorganiserade arbete tror jag att jag skulle haft familj för längesen. Förstår inte vad de sysslar med över huvud taget, hur svårt kan det vara att matcha en au pair med en familj? Nej förstår ni, detta verkar vara ett helt mysterium då jag var matchad med en familj som inte var matchad med mig. Familjen ville att jag skulle komma till dem men det gick inte eftersom att jag, enligt Cultural Care, var ommatchad med en annan familj som var intresserade av mig och inte ville släppa mig till familjen som jag i själva verket var matchad med. Vilken soppa! Familjen som hade stor press på sig var då tvungen att välja en annan au pair vilket var väldigt synd. I början var jag väldigt skeptisk till familjen men efter ett telefonsamtal med mamman, som jag klickade med direkt, kändes allt super. Jag ringde naturligtvis, förbannad som jag var, till CC och förklarade och undrade om det fick gå till såhär. Till sitt försvar sade de att de aldrig hade hört något liknande, skrattade lite och sa att de skulle lösa situationen. Vad var det liksom för mening med att jag skulle vara matchad med en familj som redan hade sin framtida au pair? Nu är det dock bara att åter igen börja om från början. Vet inte riktigt vad jag ska göra, kanske söka via en annan förmeding? Vill komma iväg nu!!! Hoppas på bättre lycka den här veckan.

Snart blir det IFK-Stavsten, håller tummarna till tusen (för IFK då).
Vi hörs när vi hörs, PUSS PÅ ER!


Kommentarer
Postat av: Helen

Hej min bloggerska, vad jag saknar dig..:-) Blev så glad när jag såg (log) att du hade uppdaterat...Jag förtstår inte vad CC håller på med...Skumma..:-( Hoppas att det snart löser sig för dig...Du finns i mina tankar...Ha det bäst o hälsa la familia o Max...Håller tummarna för IFK...:-)Kram

2010-01-24 @ 14:56:21
Postat av: Mallan

ÅHHHH mitt älskade hallon! kul att du skrivit ett inlägg, det uppskattas!!;D



de kommer lösa sig , hoppas det snart kommer en perfekt familj o att inte CC fuckar sig igen!! är med trötta på dem nu för din skull..



vist var mina stövla suuuuuper chicka? ;) sååå himla mysiga!



älskar dig otroligt cattis<3<3<3

2010-01-24 @ 20:04:39
URL: http://minusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0